Національна школа суддів України

Готовність до судової діяльності

10 вересня 2018 року слухачі та слухачки однієї із груп спеціальної підготовки кандидатів на посаду судді в Харківському регіональному відділенні опанували загальні засади написання судових рішень.

Викладачі цього курсу Лілія Гуцал та Юлія Шуліка надали майбутнім суддям знання, суддівські навички та розуміння соціального контексту, необхідні для написання законних, обґрунтованих і справедливих судових рішень, які відповідають національним правовим нормам і міжнародним стандартам.

Питому частину матеріалів цього курсу становлять міжнародні документи, що містять вимоги до судового рішення та встановлюють певні європейські стандарти документів, що завершують процедуру розгляду справи в суді.    Слухачі та слухачки, які незабаром одягнуть суддівські мантії та будуть ухвалювати рішення іменем України, усвідомили, що в поняття європейських стандартів входять юридичні принципи, вироблені в рамках регіональних міжнародних організацій  Ради Європи, ОБСЄ та ЄС.

Для того, щоб викликати інтерес до активної участі на заняттях, викладачі використовували такі тренерські інструменти, як мозковий штурм, групове обговорення, вирішення практичних вправ, демонстрація навчальних відео, інтерактивне опитування за допомогою електронної системи клікерів. Кандидатки та кандидати на суддівські посади відповідали на питання щодо правової природи міжнародних документів, ознак якісного судового рішення тощо. Відповідаючи на питання, усі вони мали змогу побачити відсоткове співвідношення різних варіантів відповідей та їх обговорити.

Жвавий інтерес у слухацькій аудиторії викликала тема щодо процесуальних засобів усунення недоліків судових рішень. Вирішуючи практичне завдання про виправлення вироку суду в частині призначеного покарання, майбутні судді дійшли обґрунтованого висновку про неможливість змін мотивувальної та резолютивної частини вироку, оскільки такі виправлення призведуть до фактичного посилення покарання.

Тренери констатували високий рівень теоретичних знань майбутніх колег та їхню готовність до самореалізації у практичній судовій діяльності.