19 – 21 березня 2014 р. Київська область, Обухівський район, с. Підгірці. Семінар - практикум для розробників, викладачів-модераторів та адміністраторів
|
НАЦІОНАЛЬНА ШКОЛА СУДДІВ УКРАЇНИ |
|
ПРОЕКТ “СПРАВЕДЛИВЕ ПРАВОСУДДЯ” |
СУДДІВСЬКА ЕТИКА
(он-лайн курс)
Семінар - практикум для розробників, викладачів-модераторів та адміністраторів
ПРОГРАМА
19 – 21 березня 2014 року
Конференц зала
Ресторанно–готельний комплекс “Трипілля”,
Київська область, Обухівський район, с. Підгірці, 27 км Новообухівської траси
Національна школа суддів України
у співпраці з
Проектом USAID «Справедливе правосуддя»
Цілі:
− Формування команди суддів-викладачів дистанційного курсу «Суддівська етика»;
− Формування у суддів-викладачів цілісного та спільного уявлення про курс;
− Опрацювання базових модулів курсу на предмет відповідності, та достатності лекційно - інформаційного матеріалу, ясності викладу змісту практичних завдань та тестів тощо;
− Вироблення узгоджених підходів до формулювання єдиних критеріїв та інструментів оцінки процесу навчання в он-лайн режимі в цілому та практичних завдань зокрема;
− Ознайомлення із ключовими компонентами кожного з етапів курсу дистанційного навчання, основними способами наповнення, редагування та управління, процесом навчання в режимі он-лайн;
− Отримання учасниками навичок викладання у форматі он-лайн, використання платформи Moodle та управління нею;
− Перевірка стану готовності до впровадження курсу «Суддівська етика» у форматі дистанційного навчання;
− Доопрацювання програми курсу дистанційного навчання «Суддівська етика» з метою подальшого її пілотного тестування.
Огляд завдань тренінгу/семінару
Під час цього семінару-практикуму для он-лайн курсу «Суддівська етика» мають бути завершені:
− робота з підбору навчальних матеріалів,
− формування навчального плану,
− визначення системи показників для моніторингу й оцінки виконання завдань слухачами програми,
− технічний і змістовний дизайну курсу на Інтернет платформі управління дистанційним навчанням Moodle та
− перевірка стану готовності курсу.
Середа, 19 березня 2014
9:00 (30 хв) Реєстрація учасників
9:30 (15 хв) Вступне слово
Микола Оніщук, ректор, Національна школа суддів України
Девід Майкл Вон, керівник, Проект USAID «Справедливе правосуддя»
9:45 (15 хв) Чому на часі впровадження в програму Національної школи суддів різних форматів курсу «Суддівська етика» і охоплення ним якомога більшої кількості суддів?
Доповідач: Микола Мельник, член, Вища кваліфікаційна комісія суддів України
10:00 (15 хв) Дистанційне навчання для суддів.
Доповідач:
Дональд Чіассон, директор з правових питань та навчання, Національний суддівський інститут Канади, проект Канадського агентства з міжнародного розвитку (CIDA) «Освіта суддів – для економічного розвитку»
10:15 (45 хв) Знайомство учасників
(6 хв підготовки і 1 хв на представлення свого колеги: хто, звідки, професійний досвід, що відомо про он-лайн навчання, очікування від практикуму).
Модератор:
Ірина Зарецька, радник з правових питань Проекту USAID «Справедливе правосуддя»
11:00 (20 хв) Перерва на каву
11:20 (20 хв) Дистанційне навчання: від пілотів до стратегії.
Огляд результатів пілотування он-лайн курсу «Комунікація судів з громадськістю» для прес-секретарів судів»
Доповідач:
Ігор Катерняк, експерт Проекту USAID «Справедливе правосуддя»
11:40 (10 хв) Структура курсу «Суддівська етика» у форматі дистанційного навчання
(Призначення, цілі та завдання, підходи та труднощі, які виникають в процесі роботи над навчальною програмою дистанційного курсу.
Обговорення цілей, завдань, програми семінару-практикуму).
Доповідач:
Тетяна Фулей, керівник відділу наукових досліджень проблем судочинства та його удосконалення, Національна школа суддів України;
МОДУЛЬ 2: «Природа суддівської етики».
Мета, зміст та завдання навчального модуля он-лайн курсу.
11:50 (10 хв) Доповідач:
Тетяна Фулей, керівник відділу наукових досліджень проблем судочинства та його удосконалення, Національна школа суддів України
12:00 (50 хв) Робота у 3-х групах
(в кожній групі працюють розробники, судді-викладачі і по одному ІТ спеціалісту). Кожна група отримує по два завдання, на виконання яких має по 20 хв. Напрацювання груп викладаються в форматі doc на ноутбуці та записується на флешку, щоб можна було їх презентувати на екран і після доопрацювання викладати на платформу Moodle.
1-ша група
Теми для опрацювання:
- Мета, цілі, завдання навчального модуля. Що будуть вміти після проходження модуля?. Часові рамки проходження модуля.
- Огляд літератури. Обгрунтування відбору саме такої літератури і для чого учасник має переглянути запропоновані джерела.
2-га група
Теми для опрацювання:
- Доопрацювання лекційного матеріалу і підготовка короткої анотації про його зміст з рекомендаціями на що потрібно звернути увагу, про що дізнається і що має зрозуміти учасник, читаючи лекційний матеріал.
- Доопрацювання презентації, підготовка короткої анотації про презентацію і на що треба звернути увагу, про що дізнається учасник і що мав би зрозуміти, ознайомившись із презентацію.
- Підготувати 4 теми для обговорення на форумі по цьому модулю.
3-тя група
Теми для опрацювання:
- Напрацювання практичних завдань (тестів). Формулюючи кожне завдання чи питання в тесті слід враховувати досвід, наявність певних вмінь, навичок, здатність аналізувати чи узагальнювати. Вказати час, який має бути відведено на виконання завдання/тесту. Визначити кількість спроб, прийнятних для виконання тесту. Кожне питання тесту повинно мати одну або декілька правильних відповідей і не правильні відповіді, кожна відповідь має супроводжуватись коментарями-поясненнями її правильності чи неправильності.
- Напрацювання критеріїв оцінки виконання практичних завдань (тестів).
12:50 (50 хв) ОБІД
13:40 (60 хв) Обговорення навчального модуля 2. Презентація групами їх напрацювань. Вироблення фінальних документів модуля.
Розміщення фінальних документів на платформу Moodle фахівцями з ІТ технологій.
Коментарі:
Ігор Катерняк, експерт Проекту USAID «Справедливе правосуддя»
МОДУЛЬ 3: «Основні принципи та стандарти суддівської етики» Загальна характеристика Кодексу суддівської етики в світлі міжнародних стандартів»
Мета, зміст та завдання навчального модуля он-лайн курсу
14:40 (10 хв) Доповідач:
Тетяна Фулей, керівник відділу наукових досліджень проблем судочинства та його удосконалення, Національна школа суддів України
14:50 (50 хв) Робота у 3-х групах (в кожній групі працюють розробники, судді-викладачі і по одному ІТ спеціалісту).
1-ша група
Теми для опрацювання:
- Доопрацювання лекційного матеріалу і підготовка короткої анотації про його зміст з рекомендаціями на що потрібно звернути увагу, про що дізнається і що має зрозуміти учасник читаючи лекційний матеріал.
- Доопрацювання змісту презентації, підготовка короткої анотації про презентацію і на що треба звернути увагу, про що дізнається учасник і що мав би зрозуміти, ознайомившись із презентацію.
- Підготувати 4 теми для обговорення на форумі по цьому модулю та сформувати завдання для роботи в команді.
2-га група
Теми для опрацювання:
- Напрацювання практичних завдань (тестів). Формулюючи кожне завдання чи питання в тесті слід враховувати досвід, наявність певних вмінь, навичок, здатність аналізувати чи узагальнювати. Вказати час, який має бути відведено на виконання завдання/тесту. Визначити кількість спроб, прийнятних для виконання тесту. Кожне питання тесту повинно мати одну або декілька правильних відповідей і не правильні відповіді, кожна відповідь має супроводжуватись коментарями-поясненнями її правильності чи неправильності.
- Напрацювання критеріїв оцінки виконання практичних завдань (тестів).
3-тя група
Теми для опрацювання:
- Мета, цілі, завдання роботи у модулі, які вміння/знання можна здобути після проходження модуля. Часові рамки проходження модуля.
- Формування команд та їх профайлів, підготувати анотацію про мету роботи у командах і тестові завдання для команд. Напрацювання критеріїв оцінки виконаних завдань.
15:40 (20 хв) Перерва на каву
16:00 (60 хв) Обговорення навчального модуля 3. Презентація групами їх напрацювань. Вироблення фінальних документів модуля.
Розміщення фінальних документів на платформу Moodle фахівцями з ІТ технологій.
Коментарі:
Ігор Катерняк, експерт Проекту USAID «Справедливе правосуддя»
17:00 (30 хв) Презентація можливостей управління та використання платформи Moodle в програмах дистанційного навчання. Основні способи наповнення змісту, управління та навчання в режимі он-лайн в рамках курсу дистанційного навчання.
Доповідач:
Ігор Катерняк, експерт Проекту USAID «Справедливе правосуддя»
17:30 Завершення першого дня семінару.
Четвер, 20 березня 2014
9:00 (10 хв) МОДУЛЬ 4: «Принципи та стандарти суддівської етики у поведінці судді під час здійснення правосуддя»
Мета, зміст та завдання навчального модуля он-лайн курсу
Доповідачі:
Бахарєва Ганна, Старший науковий співробітник, Відділ наукових досліджень проблем судочинства та його удосконалення, Національна школа суддів України
Коментарі:
Ігор Катерняк, експерт Проекту USAID «Справедливе правосуддя»
9:10 (50 хв) Робота у 3-х групах (в кожній групі працюють розробники, судді-викладачі і по одному ІТ спеціалісту).
1-ша група
Теми для опрацювання:
- Напрацювання практичних завдань (тестів). Формулюючи кожне завдання чи питання в тесті слід враховувати досвід, наявність певних вмінь, навичок, здатність аналізувати чи узагальнювати. Вказати час, який має бути відведено на виконання завдання/тесту. Визначити кількість спроб, прийнятних для виконання тесту. Кожне питання тесту повинно мати одну або декілька правильних відповідей і не правильні відповіді, кожна відповідь має супроводжуватись коментарями-поясненнями її правильності чи неправильності.
- Напрацювання критеріїв оцінки виконання практичних завдань (тестів).
2-га група
Теми для опрацювання:
- Мета, цілі, завдання роботи в модулі, що будуть вміти після проходження модуля. Часові рамки проходження модуля.
- Підготувати 4 теми для обговорення у форумі по тематиці цього модуля та завдання для роботи в команді.
3-тя група
Теми для опрацювання:
- Доопрацювання лекційного матеріалу з підготовкою короткої анотації про його зміст з рекомендаціями, на що потрібно звернути увагу, про що дізнається і що має зрозуміти учасник, опановуючи лекційний матеріал.
- Доопрацювання презентації, підготовка короткої анотації про презентацію і на що треба звернути увагу, про що дізнається учасник і що мав би зрозуміти, ознайомившись із презентацією.
10:00 (60 хв) Обговорення навчального модуля 4. Презентація групами їх напрацювань. Вироблення фінальних документів модуля.
Розміщення фінальних документів на платформу Moodle фахівцями з ІТ технологій.
11:00 (20 хв) Перерва на каву
МОДУЛЬ 5: «Принципи та стандарти суддівської етики в позасудовій поведінці судді»
11:20 (10 хв) Доповідачі:
Буруковська Наталія, Головний науковий співробітник, Відділ наукових досліджень проблем судочинства та його удосконалення, Національна школа суддів України
11:30 (50 хв) Робота у 3-х групах. (в кожній групі працюють розробники, судді - викладачі і по одному ІТ спеціалісту)
1-ша група
Теми для опрацювання:
- Мета, цілі, завдання роботи в модулі, що будуть вміти після проходження модуля. Часові рамки проходження модуля.
- Доопрацювання презентації, підготовка короткої анотації про презентацію і на що треба звернути увагу, про що дізнається учасник і що мав би зрозуміти, ознайомившись із презентацією.
2-га група
Теми для опрацювання:
- Доопрацювання лекційного матеріалу і підготовка короткої анотації про його зміст з рекомендаціями на що потрібно звернути увагу, про що дізнається і що має зрозуміти учасник, опановуючи лекційний матеріал.
- Підготувати 4 теми для обговорення у форумі по цьому модулі та завдання для роботи в команді.
3-тя група
Теми для опрацювання:
- Напрацювання практичних завдань (тестів). Формулюючи кожне завдання чи питання в тесті слід враховувати досвід, наявність певних вмінь, навичок, здатність аналізувати чи узагальнювати. Вказати час, який має бути відведено на виконання завдання/тесту. Визначити кількість спроб, прийнятних для виконання тесту. Кожне питання тесту повинно мати одну або декілька правильних відповідей і не правильні відповіді, кожна відповідь має супроводжуватись коментарями-поясненнями її правильності чи неправильності.
- Напрацювання критеріїв оцінки виконання практичних завдань (тестів).
12:20 (60 хв) Обговорення навчального модуля 5. Презентація групами їх напрацювань. Остаточне опрацювання документів модуля. Розміщення фінальних документів на платформу Moodle фахівцями з ІТ технологій.
Коментарі:
Ігор Катерняк, експерт Проекту USAID «Справедливе правосуддя»
13:40 (60 хв) ОБІД
МОДУЛІ: «Вступний» та «Фінальний» он-лайн курсу.
14:40 (10 хв) Доповідачі:
Ірина Зарецька, радник з правових питань Проекту USAID «Справедливе правосуддя»
14:50 (50 хв) Робота у 3-х групах (в кожній групі працюють розробники, судді - викладачі і по одному ІТ спеціалісту)
1-ша група
Теми для опрацювання:
- Підготувати запрошення на курс та призначення курсу.
- Як сформувати із першої хвилини атмосферу довіри.
- Підготувати вступні промови від НШС, ВККСУ.
2-га група
Теми для опрацювання:
- Підготувати план курсу (перелік модулів, часові рамки для їх опрацювання) – мапа курсу.
- Відповідальність учасників навчання - меморандум порозуміння про відповідальність кожного учасника, т’ютора, експертів за організацію ефективного навчання.
- Як організувати знайомство учасників, формування індивідуальних профайлів (яка інформація має міститись в цих профайлах).
3-тя група
Теми для опрацювання:
- Підготувати інформацію про критерії оцінки ефективності курсу.
- Підсумковий форум (підготувати теми для цього форуму).
- Підготувати Анкету зворотного зв’язку.
15:40 (20 хв) Перерва на каву.
16:00 (60 хв) Обговорення навчальних модулів. Презентація групами їх напрацювань. Остаточне опрацювання документів модулів.
Розміщення фінальних документів на платформу Moodle фахівцями з ІТ технологій.
Коментарі:
Ігор Катерняк, експерт Проекту USAID «Справедливе правосуддя»
17:00 (30 хв) Ознайомлення із засобами та інструментами організації спілкування в режимі «викладач – викладач», «викладач – слухач» та «слухач – слухач»
Доповідач:
Ігор Катерняк, експерт Проекту USAID «Справедливе правосуддя»
17:30 Завершення другого дня семінару.
П’ятниця, 21 березня 2014
9:00 (20 хв) Хто є хто в дистанційному курсі.
Доповідач:
Ігор Катерняк, експерт Проекту USAID «Справедливе правосуддя»
ТЕСТУВАННЯ ПРОГРАМИ КУРСУ
Розподіл ролей. Розробники курсу виступатимуть у ролі студентів, а судді – модераторів.
Представники ІТ відділу та Ігор Катерняк супроводжуватимуть (адмініструватимуть) тестування.
9:20 (15 хв) Тестування Вступного модуля
9:35 (10 хв) Обговорення результатів тестування
9:45 (15 хв) Тестування Модуля 2
10:00 (15 хв) Обговорення результатів тестування
10:15 (20 хв) Тестування Модуля 3
10:35 (10 хв) Обговорення результатів тестування
10:45 (20 хв) Перерва на каву
11:05 (20 хв) Тестування Модуля 4
11:25 (10 хв) Обговорення результатів тестування
11:35 (15 хв) Тестування Модуля 5
11:50 (10 хв) Обговорення результатів тестування
12:00 (60 хв) ОБІД. Виселення з готелю.
13:00 (20 хв) Тестування Фінального модуля
13:20 (10 хв) Обговорення результатів тестування
13:30 (60 хв) Представлення он-лайн курсу для співробітників компанії Кімонікс (Chemonics) «Шахрайство та дотримання етичних принципів у бізнесі». Обговорення.
14:30 (30 хв) Підведення підсумків. Подальші кроки. Заключне слово.
15:00 Завершення роботи.